استقبال پرشور مردم شهرستان «تخت» از پرچم متبرک امام مهربانی‌ها  

مردم شهیدپرور شهرستان «تخت» از پرچم متبرک امام مهربانی ها استقبال پرشور کردند.
کد خبر: ۶۶۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ - 12May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «محمد تختی‌نژاد» پدر شهید مدافع حرم،«خلیل تختی‌نژاد» در مراسم گرامیداشت شهیدان خلیل تختی نژاد و حسن واعظی که با حضور کاروان زیر سایه خورشید در مسجد امیرالمومنین(ع) شهر تخت برگزار شد، با اشاره به تفسیر امامت و ولایت در کلام امام رضا(ع)، اظهار داشت: همه چیز از مسیر امام و حجت خدا می‌گذرد، حتی «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» گفتن و بندگی خدا نیز بدون داشتن امام و ولی خدا امکان پذیر نیست و ذکر لا اله الا الله بدون قبول امامت همانند نماز بدون وضو است.

این پدر شهید با اشاره به حضور خدام رضوی حامل پرچم مقدس حضرت رضا (علیه السلام) افزود: همه ما، پرچم مطهر ایشان را زیارت کردیم، امید است شفاعت حضرت رضا(علیه السلام) هم شامل حال ما شود.

مبلغ آستان قدس رضوی نیز در جمع مردم تخت با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر به دختران حاضر در جلسه گفت: هدف حضورمان در شهر تخت، دیدار با مردمان این شهر و زیارت قبور مطهر شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم شهید خلیل تختی نژاد است که جان خود را دادند تا ما اکنون امنیت داشته باشیم.

حجت الاسلام هادی نورانی با بیان اینکه امنیت از ضروریات است، به ایجاد ناامنی‌ها در ایام اغتشاشات خیابانی سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، عده‌ای درصدد خدشه‌دار کردن امنیت کشور برآمدند، در چنین شرایطی بعضاً پدران جرأت نداشتند دختران خود بیرون از منزل بروند، کاسبان کسب و کارهای خود را تعطیل می‌کردند تا آسیب و خسارت نبینند.

وی ادامه داد: امنیت نعمتی است که باید قدردان آن باشیم، نباید به هیچ قیمتی این نعمت الهی را از دست بدهیم.

وی گفت: امام رضا (ع) و سایر ائمه اطهار علیهم السلام جان خود را دادند تا اسلام پایدار بماند، شهدا نیز جان و مال خود را فدای بقای اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام نورانی افزود: امنیت امروز کشور مدیون خون شهداییم، لذا باید قدردان خون شهدا باشیم چون همه هستی‌شان دادند تا امنیت ما را تامین کنند.

وی تأکید کرد: دختران و پسران نوجوان می‌بایست یک شهید را به عنوان رفیق خود انتخاب کنند، با او انس بگیرند، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه آن شهید والامقام را بخوانند و از سبک زندگی شهید رفیقش، الگو برداری کرده و زندگی سپری کند.

مبلغ آستان قدس رضوی تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمن همه تلاشش برای انحراف جوانان بکار گرفته، سبک زندگی شهدا بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام نورانی خطاب به مردمان حاضر در مسجد امیرالمومنین(ع) شهر تخت، گفت: همه شما میهمان امام رئوف هستید، امام رضا(ع) شما را دعوت کرده که در این مراسم، حضور یابید لذا قدردان این دقایق باشید.

کاروان زیر سایه خورشید، سپس به منزل مادر شهید مفقودالاثر علی باستی تختی رفتند و ضمن دیدار با مادر این شهید والامقام، هدیه‌ای از طرف آستان قدس رضوی به وی اهدا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورانی مبلغ آستان قدس رضوی در این دیدار گفت: قدر پدران و مادران شهدا را بدانید، اگر اینان نباشند شهید هم نیست‌.

وی افزود: لقمه حلال سبب می‌شود که فرزندان راه درست را انتخاب کنند، لذا مادران باید مواظب نحوه تربیت فرزندان خود باشند.

مبلغ آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید فرزندان خود را با خدا و قرآن مأنوس کنند، تصریح کرد: عظمت مقام مادر بیش از چیزی که همگان فکر می‌کنیم، بالاست.

مادر شهید مفقودالاثر علی باستی تختی نیز از حضور کاروان خدام امام رضا (ع) حامل پرچم سبز رضوی ابراز خرسندی کرده و برای کاروان خدام رضوی و حاضرین دعای خیر کرد و شعری در وصف مادر شهدا توسط یکی از خادمین قرائت شد.

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه به منزل شهید و عیادت مریضی رفتند که مدتهاست از بیماری رنج می برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها